STATUTUL ASOCIAŢIEI
GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ SEBEŞ
Art.1 (1) Asociaţia Grupul de Acțiune Locală Sebeş, denumită pe parcursul acestui document ”Asociația”, se constituie sub forma unei persoane juridice române de drept privat, fără scop lucrativ şi apolitică, înființarea și funcţionarea ei fiind reglementată de Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, modificată și completată, împreună cu celelalte prevederi ale legislaţiei române, precum şi cu prevederile prezentului Statut şi a Actului Constitutiv al Asociației.
(2) Toate documentele şi orice alte înscrisuri care emană de la Asociaţie trebuie să indice denumirea Asociaţiei, logo-ul, sediul, numărul de înregistrare în Registrul Naţional al Asociaţiilor şi Fundaţiilor, numărul de telefon şi adresa de e-mail și, dacă este cazul, codul fiscal și contul bancar.
(3) În vederea obţinerii de resurse financiare suplimentare, care vor fi utilizate exclusiv pentru realizarea scopului său, Asociaţia se poate angaja în activităţi economice, dacă acestea au caracter accesoriu, sau înfiinţa societăţi comerciale. Dividendele obţinute din activităţile acestor societăţi comerciale vor fi folosite numai pentru realizarea scopului Asociaţiei.
Art.2 Denumirea asociaţiei este „Grupul de Acțiune Locală Sebeş“, numită prescurtat GAL Sebeş.
Art.3 În temeiul dreptului constituțional la asociere următorii membri fondatori consimt la constituirea Asociației:
- Municipiul Sebeş, cu sediul în Municipiul Sebeş, str. Piaţa Primăriei, nr. 1, județul Alba, reprezentat legal de domnul Nistor Dorin Gheorghe – Primar;
- Asociaţia „Filiala Filantropia Ortodoxă” Sebeş, cu sediul în localitatea Sebeş, Str. Mihail Kogălniceanu, nr. 166, Municipiul Sebeş, județul Alba, reprezentată legal de domnul Marin Gheorghe Ioan – Preşedinte;
- SC KH Consulting Services SRL, cu sediul în localitatea Sebeş, Str. Călugăreni, 33, Municipiul Sebeş, județul Alba, reprezentată legal de domnul Comăniciu Nichita – Administrator.
Art.4. (1) Sediul Asociaţiei este în Municipiul Sebeş, str. Piaţa Primăriei, nr. 1, cod poștal 515800, judeţul Alba.
(2) Sediul poate fi mutat în orice alt loc, pe baza hotarârii Adunării Generale și Consiliului Director, cu respectarea prevederilor legale.
(3) Asociaţia poate constitui filiale şi sucursale, ca structuri teritoriale, în baza hotărârii Adunării Generale.
(4) Asociatia se poate asocia cu alte asocialii sau fundații naționale sau internaționale, care desfășoară activități care prezintă interes pentru Asociație, în baza hotărârii Adunării Generale.
Art.5 Asociaţia se constituie pe o durată nelimitată, începând cu data înregistrării în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor, dizolvarea și lichidarea sa făcându-se în condițiile legislației în vigoare și ale Statutului Asociației.
Art.6 (1) Asociaţia este o persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, având ca scop dezvoltarea economică şi socială în baza unor acţiuni durabile, de calitate, sustenabile financiar, uman şi instituţional. De asemenea Asociaţia are ca scop implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală a Grupului de Acțiune Locală Sebeş.
(2) În realizarea acestui scop, Asociaţia urmăreşte următoarele obiective:
Obiective strategice:
- Sprijinirea dezvoltării economice bazate pe competitivitate şi crearea de locuri de muncă;
- Sprijinirea dezvoltării urbane rurale durabile;
- Valorificarea potenţialului antropic şi natural al comunităţilor locale asociate;
- Protecţia mediului şi asigurarea de habitate umane durabile;
- Promovarea „energiilor verzi” și eco-eficienței energetice;
- Dezvoltarea resurselor umane şi valorizarea mixului etnic, lingvistic şi religios local;
- Promovarea valorilor culturale şi artistice locale precum şi prezervarea identităţii, valorificarea tradiţiilor şi obiceiurilor comunităţilor locale asociate;
- Îmbunătăţirea infrastructurii edilitare, economice, turistice, educaţionale, sociale şi de sănătate la nivel regional şi local;
- Promovarea şi afirmarea continuă a valorilor democraţiei participative şi a cetăţeniei europene;
- Afilierea şi/sau dezvoltarea de parteneriate, precum şi acţiuni de cooperare locale, regionale, naţionale sau internaţionale, cu alte organizaţii neguvernamentale sau ale administraţiei publice locale şi centrale, cu universităţi, agenţi economici, organizaţii patronale, sindicale, organizații culturale şi de cult.
Obiective specifice:
- Dezvoltare economică şi competitivitate
- Sprijinirea dezvoltării economice a Municipiului Sebeş și a agenților economici;
- Dezvoltarea infrastructurii economice și turistice;
- Dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor;
- Dezvoltarea incubatoarelor de afaceri şi a altor infrastructuri specifice de afaceri;
- Sprijinirea realizării de investiţii productive;
- Sprijinirea creării de locuri de muncă durabile;
- Servicii de sprijin pentru demararea unei afaceri și consultanță antreprenorială;
- Sprijinirea dezvoltării antreprenoriatului;
- Acordarea de consultanţă pentru elaborarea proiectelor/planurilor de afaceri, dezvoltarea de produse şi strategii de firmă, consultanţă de tip general pentru dezvoltarea cooperărilor inter-firme şi a investiţiilor comune autorităţilor publice, consultanţă în domeniul investiţiilor, consultanţă financiară, activităţi de marketing şi promovare a firmelor şi autorităţilor publice locale, managementul şi dezvoltarea resurselor umane;
- Realizarea de investiţii în infrastructura de Cercetare – Dezvoltare – Inovare (CDI);
- Susţinerea utilizării tehnologiei informaţiei;
- Dezvoltarea şi eficientizarea serviciilor publice electronice moderne (e-guvernare, e-educaţie şi e-sănătate).
- Turism, cultură, identitate locală
- Restaurarea şi valorificarea patrimoniului istoric şi cultural al comunităţii: centrul cultural-istoric al localităţii, restaurarea clădirilor cu elemente arhitectonice tradiţionale, reabilitarea reţelelor stradale, centru cultural, muzeu, parcări, drumuri pentru introducerea lor în circuite turistice;
- Valorificarea resurselor naturale prin construirea de drumuri de acces, amenajarea traseelor turistice, parcări, poteci marcate, drumuri pietonale, adăposturi, piste pentru cicloturism, amenajări specifice zonei montane;
- Înfiinţarea şi dezvoltarea de spaţii de cazare şi agrement;
- Creşterea calităţii serviciilor turistice de cazare şi agrement;
- Dezvoltarea şi consolidarea turismului, prin susţinerea promovării produselor turistice şi a activităţilor de marketing specifice (crearea şi promovarea unui brand local);
- Sprijinirea includerii comunităţii locale în circuite turistice integrate;
- Crearea şi operaţionalizarea unor centre de informare şi promovare turistică;
- Promovarea valorilor culturale şi artistice locale;
- Prezervarea identităţii şi valorificarea tradiţiilor şi obiceiurilor comunităţii locale.
III. Dezvoltarea resurselor umane – educaţie şi formare profesională, servicii sociale, sănătate
- Reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii educaţionale preuniversitare (creșe, grădiniţe, şcoli, licee, şcoli de artă şi meserii, campusuri educaţionale);
- Formare profesională continuă (FPC) şi promovarea unei culturi a învăţării pe tot parcursul vieții;
- Furnizarea de servicii destinate dezvoltării resurselor umane și integrării pe piața muncii;
- Dezvoltarea personalului, dezvoltarea şi implementarea mijloacelor şi a instrumentelor de asigurare şi management al calităţii la nivel de furnizori de educaţie;
- Dezvoltarea ofertelor de educaţie şi de formare profesională relevante pentru nevoile de învăţare individuală şi pentru nevoile pieţei muncii;
- Programe de sprijin pentru elevii dotaţi;
- Programe educaţionale speciale pentru formarea unei atitudini în ceea ce priveşte societatea inclusivă, educaţia civică şi responsabilitatea la elevi;
- Promovarea Tehnologiei Informaţiei şi Comunicării (TIC) şi a noilor tehnici şi metode de predare în educaţia şi formarea profesională iniţială;
- Transformarea şcolii într-un furnizor de educaţie continuă;
- Promovarea inovaţiei în învăţământ şi în formarea profesională;
- Promovarea educaţiei alternative;
- Promovarea de parteneriate şi dezvoltarea de reţele în educaţie în sprijinul creşterii relevanţei educaţiei pe piaţa muncii;
- Dezvoltarea educaţiei antreprenoriale şi de afaceri;
- Realizarea de studii, analize şi cercetări în vederea colectării de informaţii şi date relevante pentru susţinerea formării profesionale continue;
- Sprijinirea parteneriatelor între şcoli/universităţi/ întreprinderi;
- Orientare şi consiliere de calitate care să sprijine tranziţia de la şcoală la viaţa activă;
- Programe tip ,,şcoala după şcoală“, învăţarea asistată şi educaţie remedială;
- Programe integrate şi oferte educaţionale pentru reintegrarea celor care au părăsit şcoala timpuriu, inclusiv programe de tip „A doua şansă“;
- Dezvoltarea de instrumente şi servicii integrate de informare, orientare, consiliere şi dezvoltare personală;
- Dezvoltarea furnizării de formare la locul de muncă;
- Dezvoltarea furnizării de orientare, consiliere profesională și medierea muncii;
- Creşterea participării angajaţilor la FPC;
- Creşterea participării angajaţilor la servicii de orientare în carieră;
- Creşterea participării angajaţilor în activităţi de validare şi recunoaştere a competenţelor dobândite în contexte nonformale şi informale;
- Sprijinirea tuturor activităţilor privind măsurile active de ocupare;
- Promovarea de programe care sprijină crearea de noi locuri de muncă/ noi forme de ocupare şi crearea de locuri de muncă pentru lucrătorii independenţi;
- Programe vizând implicarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă în activităţi publice;
- Dezvoltarea „parteneriatelor pentru ocupare deplină“ la nivel regional, sub-regional, local şi sectorial;
- Dezvoltarea de programe integrate pentru educaţie, formare profesională, ocupare şi alte oportunităţi de sprijin pentru locuitori;
- Promovarea ocupării şi adaptabilităţii persoanelor slab calificate, persoanelor cu dizabilităţi şi persoanelor supuse riscului de excluziune socială, prin economia socială;
- Integrarea în comunitate a grupurilor vulnerabile supuse riscului de excluziune socială, prin formele economiei sociale;
- Promovarea de parteneriate între toţi actorii implicaţi în dezvoltarea comunităţii (sindicate, instituţii publice, asociaţii patronale, lucrători, ONG-uri, întreprinderi, mediul de afaceri, alte asociaţii);
- Reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii serviciilor de sănătate (ambulatorii de spital şi de specialitate);
- Reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii sociale (centre rezidenţiale şi centre multifuncţionale);
- Crearea de facilităţi de îngrijire a copilului, vârstnicilor, persoanelor cu dizabilități şi altor persoane dependente;
- Furnizarea de servicii sociale în beneficiul copiilor și altor categorii defavorizate;
- Promovarea ocupării femeilor din mediul rural și urban;
- Furnizarea de sprijin şi campanii de conştientizare cu privire la violenţa domestică;
- Promovarea de parteneriate între furnizorii de servicii sociale publice şi private, ca o condiţie pentru furnizarea de servicii sociale de calitate;
- Dezvoltarea de instrumente şi metode adecvate pentru furnizarea de servicii sociale;
- Dezvoltarea şi promovarea de consiliere şi informare pentru grupurile vulnerabile, în scopul promovării incluziunii sociale;
- Furnizarea, dezvoltarea şi crearea de servicii alternative şi flexibile pentru îngrijirea copiilor sau altor membri dependenţi de familie în timpul zilei;
- Dezvoltarea serviciilor sociale pentru persoanele cu nevoi speciale;
- Dezvoltarea de programe de formare profesională pentru profesioniştii implicaţi în sistem (lucrători sociali, asistenţi personali, asistenţi sociali comunitari, mediatori familiali, mediatori medicali, asistenţi maternali, îngrijitori, personalul din instituţiile rezidenţiale);
- Schimbarea atitudinilor sociale şi a stereotipurilor cu privire la grupurile vulnerabile, în special la locul de muncă, prin campanii de informare şi conştientizare adresate angajatorilor, lucrătorilor, comunităţilor, factorilor de decizie;
- Dezvoltarea programelor sau pachetelor integrate în vederea creşterii accesului şi a participării în educaţie pentru copiii din grupurile vulnerabile;
- Dezvoltarea programelor de pregătire profesională specifice pentru personalul din organizaţiile non-guvernamentale şi din alte instituţii active în domeniul incluziunii sociale;
- Dezvoltarea programelor specifice pentru reintegrarea persoanelor cu dizabilităţi;
- Dezvoltarea de noi locuri de muncă protejate în întreprinderi;
- Creşterea calificărilor pentru femei şi dezvoltarea programelor care să asigure femeilor obţinerea de calificări prin participarea la programe de formare profesională şi perfecţionare;
- Promovarea de programe privind formarea profesională şi reintegrarea socială a foştilor deţinuţi;
- Sprijinirea dezvoltării socio-economice şi edilitare a comunităţilor de romi;
- Oferirea de servicii de informare şi consiliere pentru cetăţeni in domenii de larg interes public;
- Sprijinirea dezvoltării unui climat de armonie interetnică şi toleranţă comunitară;
- Acţiuni de sprijin şi promovare a voluntariatului;
- Creşterea participării tinerilor la viaţa comunităţii;
- Sprijinirea structurilor asociative de tineret;
- Sporirea şanselor de angajare a tinerilor pe piaţa muncii;
- Promovarea activităţilor cultural artistice, inclusiv organizarea de concerte, petreceri şi excursii pentru tineret;
- Organizarea de campanii tematice şi tabere pentru tineri;
- Acordarea de burse individuale.
- Administraţie publică, politici publice, democraţie şi participare civică, cooperare
- Activităţi de implementare a reformei funcţiei publice;
- Activităţi de management al reformelor în administraţia publică locală;
- Întărirea capacităţii de management strategic şi de planificare a acţiunilor;
- Raţionalizarea furnizării serviciilor locale şi întărirea managementului resurselor umane;
- Asistenţă tehnică pentru formularea politicilor publice, inclusiv a strategiilor intersectoriale şi a planurilor instituţionale strategice;
- Asistenţă tehnică pentru dezvoltarea planurilor strategice şi de acţiune în domenii precum îmbunătăţirea procesului de consultare, elaborarea obiectivelor şi scopurilor, metode cost-beneficiu şi planificarea resurselor;
- Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea capacităţii de analiză financiară, bugetare şi studii privind costurile;
- Iniţiative de reformă individualizate pentru a veni în întâmpinarea problemelor de eficienţă a muncii precum analiza procedurilor, managementul documentelor, comunicarea, lucrul în echipă;
- Sprijinirea întăririi bunei guvernări, incluzând auditul intern, managementul riscului şi managementul respectării regulilor;
- Sprijin pentru continuarea implementării abordării ghişeului unic la nivelul administraţiilor judeţene şi locale;
- Întărirea capacităţii de management al resurselor umane în administraţia locală prin training şi asistenţă tehnică pentru sprijinul receptării bunelor practici;
- Introducerea capacităţii de evaluare a nevoilor de resurse umane, a lipsurilor de competenţe şi a soluţiilor inovatoare pentru echilibrarea raportului între viaţa profesională şi cea personală a funcţionarilor publici care lucrează în administraţia locală;
- Creşterea transparenţei actului decizional la nivelul administraţiei publice locale şi centrale;
- Creşterea participării cetăţenilor la procesul de adoptare a politicilor publice;
- Îmbunătăţirea capacităţii partenerilor sociali de a furniza informaţii relevante de interes public şi servicii de consiliere civică;
- Îmbunătăţirea capacităţii de sprijinire a iniţiativelor de dezvoltare a responsabilităţii civice;
- Încurajarea iniţiativelor de activare a comunităţii locale în viaţa publică, monitorizarea activităţilor instituţiilor publice şi participarea la procesul de decizie;
- Dezvoltarea capacităţii partenerilor sociali de a dezvolta strategii, planuri de acţiune şi regulamente proprii, în vederea creşterii impactului lor în societate;
- Promovarea cetăţeniei europene;
- Susţinerea drepturilor individuale ale cetăţenilor;
- Promovarea drepturilor civile, relaţia dintre alegatori şi aleşi, procesul electoral, educaţie civică;
- Comunicare, informare şi conştientizare a publicului;
- Cooperare şi dialog la nivel local, regional, naţional şi internaţional;
- Operaţionalizarea de centre de resurse/informare/instruire, inclusiv in domeniul afacerilor europene şi internaţionale;
- Iniţierea şi participarea la activităţi de dezvoltare socio-economică şi civică bazate pe parteneriat public-privat sau privat-privat;
- Sprijinirea şi stimularea înfrăţirilor instituţionale şi comunitare.
(3) Pentru îndeplinirea scopului său, Asociaţia va derula şi următoarele activităţi:
- Consultanță pentru identificarea de posibilități de finanțare rambursabilă și nerambursabilă;
- Consultanţă în întocmirea şi implementarea de proiecte pentru accesare de credite, fonduri rambursabile şi nerambursabile pentru autorităţi publice, instituţii, agenţi economici, alte persoane juridice și fizice;
- Realizarea şi implementarea de proiecte de investiţii, fundamentate prin studii de fezabilitate, studii de piaţă, proiecte tehnice şi audit financiar;
- Strângere de fonduri;
- Editarea şi actualizarea paginii web a Asociaţiei;
- Editarea raportului anual de activitate;
- Activităţi de studiere a pieţei şi sondaj;
- Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management;
- Activităţi de proiectare, urbanism, inginerie şi alte servicii tehnice;
- Servicii de publicitate;
- Servicii de secretariat, dactilografiere, multiplicare şi traduceri;
- Activităţi de pregătire prin cursuri de calificare şi recalificare, instruiri practice in meserii şi ocupaţii profesionale;
- Activităţi de perfecţionare;
- Servicii de formare profesională pentru adulţi;
- Servicii sociale;
- Servicii de consultanţă juridică;
- Servicii de consultanţă contabilă;
- Activităţi şi servicii pentru săli de conferinţe;
- Promovare şi servicii pentru activităţi turistice;
- Organizarea de expoziţii interne şi internaţionale;
- Editarea şi imprimarea de fluturaşi, pliante, afişe, ziare, cărţi şi reviste;
- Activităţi de editură și tipografie.
(4) Pentru realizarea scopului şi a obiectivelor propuse Asociaţia va iniţia şi dezvolta relaţii de cooperare cu alte organizaţii cu scopuri similare sau cu autorităţi publice din România sau din străinătate.
(5) Schimbarea scopului Asociaţiei se va putea face numai de către Adunarea Generală şi numai dacă acesta a fost realizat în totalitate sau în parte, ori acesta nu mai poate fi realizat.
Art.7 (1) Veniturile asociaţiei destinate în exclusivitate scopului propus, se compun din:
- a) Patrimoniul iniţial al asociaţiei în valoare de 210 lei;
- Cotizaţiile membrilor, care vor fi stabilite prin Hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor. Cotizaţia nu va putea fi mai mare de 1.000 lei anual / membru;
- Dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legii;
- Donaţii, care pot fi făcute în lei, in valută, sau in bunuri materiale, sponsorizări şi publicitate;
- Resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale, contracte şi/sau contracte finanțare și de grant încheiate cu structuri/instituţii finanţatoare naţionale, europene şi/sau internaţionale;
- Venituri obţinute din activităţi proprii;
- Venituri obţinute din împrumuturi contractate în condiţiile legii;
- Alte venituri prevăzute de lege.
(2) Asociaţia va putea desfăşura activităţi economice, dacă acestea au un caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul asociaţiei.
(3) Patrimoniul asociaţiei nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale asociaţilor.
Art.8 (1) Membri fondatori ai asociaţiei sunt cei menționați la art.1 al prezentului document.
(2) Membrilor fondatori li se pot alătura membri asociați persoane fizice și persoane juridice, la cererea acestora, prin semnarea unei adeziuni şi cu acordul expres al membrilor fondatori, exprimat prin hotărâre a Adunării Generale.
Art.9 Membri asociaţiei au următoarele drepturi:
- Să participe la acţiunile organizate de asociaţie;
- Să propună desfășurarea unor noi activități, conforme cu prevederile Statutului Asociației.
Art.10 Membri asociaţiei au următoarele obligaţii:
- Să respecte statutul si Regulamentul intern de funcţionare a Asociaţiei;
- Să achite cotizaţia în termen şi în cuantumul fixat de către Adunarea Generală;
- Să susţină permanent, moral si material activitatea asociaţiei;
- Să urmărească atragerea de noi surse de venituri;
- Să participe activ la acţiunile asociaţiei.
Art.11 Calitatea de membru, în funcţie de specificul ei, se poate pierde prin:
- Neplata la termen a cotizaţiilor;
- Renunţarea la statutul de membru – în acest sens se va adresa o cerere scrisă Consiliului Director în care se va motiva decizia de renunţare;
- Dizolvarea asociației;
- Lichidarea asociaţiei.
- Decesul, în cazul peroanelor fizice.
Art. 12 (1) Adunarea Generală reprezintă organul de conducere al asociaţiei, alcătuit din reprezentanţii legali ai membrilor fondatori.
(2) Adunarea Generală se întruneşte la sediul asociaţiei sau în locul indicat de către asociaţi, în conformitate cu prevederile prezentului statut.
Art. 13 Adunarea Generală are următoarele atribuţii principale:
- Hotărăşte cu privire la înfiinţarea de filiale și sucursale;
- Stabileşte strategia și obiectivele generale ale asociaţiei;
- Aprobă bugetul de venituri și cheltuieli, situaţiile financiare anuale și, după caz, programul de activitate pentru exerciţiul financiar următor pe baza propunerilor Consiliului Director;
- Aprobă Regulamentul intern de funcţionare al Asociaţiei;
- Alege și revocă membri Consiliului Director;
- Hotărăşte cu privire la modificarea Actului constitutiv și a Statutului;
- Hotărăşte cu privire la dizolvarea și lichidarea asociaţiei, precum și la stabilirea destinaţiei bunurilor ramase după lichidare;
- Validează deciziile Consiliului Director privind numirea și eliberarea din funcţie aferente contractelor încheiate cu angajaţii sau colaboratorii;
- Se pronunţă asupra gestiunii Consiliului Director pentru activitatea anului precedent și acordă descărcarea de gestiune în condiţiile legii;
- Aprobă dobândirea calităţii de membru asociat a persoanelor fizice şi juridice în condiţiile prevăzute de lege şi statut;
- Aprobă contractele de împrumut, în condiţiile legii;
- Orice alte atribuţii prevăzute de legislația în vigoare.
Art.14 (1) Adunarea Generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control permanent asupra Consiliului Director.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Adunarea Generală adoptă hotărâri, care sunt obligatorii pentru membri fondatori și membri asociați ai Asociației şi Consiliul Director.
(3) Hotărârile Adunării Generale devin executorii de la data adoptării lor, conform prevederilor prezentului statut.
Art.15 Adunarea Generală se convoacă cu 15 zile înainte de data fixată pentru desfăşurarea ei sau cu cel puţin 3 zile înainte dacă intervine una din situaţiile de mai jos:
- se impune modificarea statutului;
- apar situaţii care periclitează existenţa Asociaţiei.
Art.16 (1) La şedinţele Adunării Generale participa membri asociaţiei.
(2) Adunarea Generală va fi convocată la şedinţă de către Preşedintele Consiliului Director al asociaţiei.
(3) Convocarea Adunării Generale se face de către președinte sau 30% dintre membri asociației și poate fi făcută prin afişare la sediul asociaţiei, prin telefon, fax sau prin scrisoare simplă sau recomandată.
Art.17 (1) Şedinţele Adunării Generale pot avea loc în prezența a cel puțin 50% plus 1(unu) din membri Asociației.
(2) Dacă nu se îndeplineşte aceasta condiţie, Adunarea Generală se va convoca din nou după o perioada de 15 zile. În cazul în care la două convocări succesive nu se realizează prezența a cel puțin 50% plus 1(unu) din membri Asociației, asociații prezenți urmează a hotărî în privința punctelor aflate pe ordinea de zi.
Art.18 (1)Hotărârile Adunării Generale vor fi adoptate cu majoritate simplă.
Regulile asociației privind luarea deciziei sunt : Nici autorităţile publice, niciun alt grup nu pot avea drept de vot mai mare de 49%; Cel puţin 50% din voturile ce ţin de selecţia propunerilor de proiecte trebuie să vină din partea partenerilor din sectorul non-public; Dintre membrii Consiliului Director al GAL, minimum 20% trebuie să fie reprezentanţi ai zonelor urbane marginalizate din municipiul Sebeș.
Art.19 (1) Şedinţele Adunării Generale vor fi conduse de către preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei.
(2) În urma fiecărei şedinţe a Adunării Generale se va încheia un proces – verbal, prin grija secretarului Adunării Generale.
Art.20 (1) Şedinţele Adunării Generale pentru alegerea Consiliul Director se desfăşoară din 4 în 4 ani și se convoacă de către Consiliul Director cu 15 zile înainte de data fixată pentru desfăşurarea acestora.
Art.21 Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale.
Art.22 (1) Consiliul Director este alcătuit dintr-un număr de 7 membri, după cum urmează:
- UN PREŞEDINTE în persoana domnului Benga Emil Gabriel, domiciliat în municipiul Alba Iulia, str. Olteniei, nr. 17, jud. Alba, identificat cu act de identitate seria AX, nr. 535728, eliberat de SPCLEP Alba Iulia la data de 26.09.2013;
- UN VICEPREŞEDINTE în persoana doamnei Giurca Sorina Camelia, domiciliată în Municipiul Alba Iulia, str. Arieşului, nr. 39, bl 237, ap.5, județul Alba, identificată cu act de identitate seria AX nr. 505897, eliberat de SPCLEP Alba Iulia la data de 28.01.2013;
- UN SECRETAR în persoana domnului Comăniciu Nichita, domiciliat în Municipiul Sebeş, str. Călugăreni, nr.33, județul Alba, identificat cu act de identitate seria AX nr. 517998, eliberat de SPCLEP Sebeş la data de 15.05.2013.
- MEMBRI :
Stanciu Adina Mixandra, cu domiciliul în municipiul Alba Iulia, str. Ciucașului, nr. 2, județul Alba, CNP 2800620011162;
Alisie Crina, cu domiciliul în municipiul Sebeș, str. Șurianu, nr. 5, județul Alba, CNP 2730316014326;
Bumbu Claudia, cu domiciliul în municipiul Sebeș, Str. Zori Noi, nr. 12, județul Alba, CNP 2870302014687;
Iancu Margareta, cu domiciliul în municipiul Sebeș, Str. Zori Noi, nr. 11, județul Alba, CNP 2620626014301.
(2) Membri Consiliului Director se aleg prin vot de către Adunarea Generală.
(3) Preşedintele Consiliului Director este ales pentru mandat de 4 ani.
(4) Membri Consiliului Director al Asociaţiei nu pot să înstrăineze, să cesioneze bunuri mobile sau imobile sau să garanteze cu bunurile mobile sau imobile ale asociaţiei.
Art.23 (1) Consiliul Director are următoarele atribuţii:
- Prezintă spre pentru aprobare proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Asociaţiei şi proiectele Asociaţiei;
- Prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli şi bilanţul contabil conform prevederilor legale în vigoare;
- Hotărăște cu privire la schimbarea sediului asociației;
- Propune pentru aprobare Adunării Generale organigrama și politica de personal ale Asociaţiei;
- Propune pentru aprobare Adunării Generale Regulamentul intern de funcţionare;
- Încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
- Răspunde de punerea în aplicare a Regulamentului intern de funcţionare;
- Propune pentru aprobare Adunării Generale înființarea de filiale și sucursale;
- Aprobă regimurile de amortizare a mijloacelor fixe din dotare, precum si modificarea acestora şi aprobă scoaterea din uz a mijloacelor fixe casate, în condiţiile legii;
- Deţine registrul asociaţilor, registrul şedinţelor şi deliberărilor Consiliului Director și registrul obligaţiilor, dacă este cazul;
- Îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală.
- Îşi elaborează regulamentul intern de funcţionare pe care il supune aprobării Adunării Generale
- Aprobă organigrama și politica de personal ale Asociaţiei.
Art.24 Consiliul Director se întruneşte cel puţin trimestrial şi ori de câte ori este nevoie. În exercitarea atribuţiilor sale Consiliul Director emite decizii care devin obligatorii de la data comunicării lor.
Art.25 Consiliul Director deliberează, în mod valabil, în prezenta a cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi şi adoptă decizii dacă se întruneşte jumătate plus unu din voturi.
Art.26 (1) Controlul financiar intern al asociaţiei poate fi realizat de către oricare dintre asociaţi care nu este membru al consiliului director.
Art.27 (1) În realizarea competenţei sale, persoana care asigură controlul financiar al asociaţiei:
- verifică gestiunea asociaţiei şi legalitatea întocmirii situaţiilor financiare;
- verifică modul în care este administrat patrimoniul asociaţiei;
- verifică existenţa titlurilor sau valorilor proprietate a asociaţiei primite în gaj, cauţiune sau depozit;
- întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
(2) Persoana care asigură controlul financiar al asociaţiei poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot şi îi este interzis să comunice terţilor date referitoare la activitatea sa, a Asociaţiei sau cu privire la rapoartele întocmite.
Art.28 (1) Modificarea Actului constitutiv şi/sau a Statutului Asociaţiei se face prin înscrierea modificării în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul Asociaţia, în condiţiile legii.
(2) Cererea de înscriere a modificării va fi însoţită de procesul-verbal al şedinţei Adunării Generale.
(3) Demersurile pentru autentificarea procesului-verbal şi înscrierea modificării se întreprind de Consiliul Director.
Art.29 Asociaţia se dizolvă:
- DE DREPT prin:
- realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;
- imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau a Consiliului Director în conformitate cu statutul asociaţiei, dacă aceasta situaţie durează mai mult de un an de la data la care potrivit statutului Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuia constituit;
- reducerea numărului asociaților sub limita prevăzută de art.55 lit. d) din Ordonanța Guvernului României nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații.
- b) PRIN HOTĂRÂRE JUDECĂTOREASCĂ, la cererea oricărei persoane interesate când:
- scopul sau activitatea asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
- realizarea scopului asociaţiei este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
- asociaţia urmăreşte alt scop decât cel pentru care a fost constituită;
- asociaţia a devenit insolvabilă;
- asociaţia nu a obţinut autorizaţiile administrative prealabile necesare.
- PRIN HOTĂRÂREA ADUNĂRII GENERALE. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, hotărârea Adunării Generale se depune la Judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul, pentru a fi înscrisă in Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.
Art.30 În cazul dizolvării Asociaţiei, lichidatorii vor fi numiți de către Adunarea Generală, după caz. O dată cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului Director încetează.
Art.31 (1) Lichidatorii, imediat după intrarea lor în funcţie, vor face inventarul şi vor încheia un bilanţ care să constate situaţia exactă a activului şi a pasivului Asociaţiei. Aceştia sunt obligaţi să păstreze registrele Asociaţiei şi orice alte acte şi vor ţine un registru cu toate operaţiunile în ordinea datei acestora.
(2) Lichidatorii sunt obligaţi sa continue operaţiunile juridice în curs, sa încaseze creanţele, să plătească creditorii şi, dacă numerarul este insuficient, să transforme restul activului în bani, procedând la vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor mobile şi imobile.
(3) Lichidatorii vor putea realiza operaţiuni noi doar în măsura în care acestea sunt necesare finalizării celor aflate în curs de derulare.
Art.32 Bunurile Asociaţiei rămase în urma lichidării vor fi transferate, în condițiile legii, către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător care desfășoară activități sociale.
Art.33 (1) Asociaţia încetează a avea fiinţă de la data radierii din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.
(2) Radierea se face în baza actului constatator eliberat lichidatorilor, prin care se constată descărcarea acestora de obligaţiile asumate.
(3) Lichidarea şi radierea Asociaţiei se va face cu respectarea condiţiilor impuse de lege.
Art.34 Evidenţa contabilă şi bilanţul contabil
(1) Asociaţia va tine evidenţa contabilă în lei, va întocmi anual situaţiile financiare conform legilor în vigoare şi a normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Din veniturile Asociaţiei se pot constitui fonduri destinate modernizării, cercetării și achiziţionării de produse noi, investiţiilor, reparaţiilor precum și pentru alte cheltuieli hotărâte de Adunarea Generală, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art.35 Orice modificare/completare a prezentului Statut se va efectua prin act adiţional autentificat.
Art.36 Asociaţia îşi va desfăşura activitatea în temeiul prezentului Statut, a Regulamentului intern de funcţionare, Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.37 Asociații – membri fondatori împuternicesc pe domnul Benga Emil Gabriel, domiciliat în municipiul Alba Iulia, str. Olteniei, nr. 17, jud. Alba, identificat cu act de identitate seria AX, nr. 535728, eliberat de SPCLEP Alba Iulia la data de 26.09.2013, ca în numele nostru și pentru noi să desfășoare procedura de dobândire a personalității juridice a asociației, să îndeplinească procedura de autentificare a Actului constitutiv și a Statutului Asociației, să îndeplinească formalitățile de înscriere a Asociației în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, să îndeplinească procedura de obținere a certificatului de înregistrare fiscală a asociației precum și orice alte formalități necesare pentru înființarea și funcționarea Asociației, în condițiile prevăzute de O.G. nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații.
Art.38 Prezentul statut se completează, de drept, cu dispoziţiile legale în materie.
Încheiat astăzi, 09.11.2017, în 5 exemplare originale.
MEMBRI:
- Municipiul Sebeş, reprezentat legal de domnul Dorin Gheorghe Nistor –Primar;
- Asociaţia „Filiala Filantropia Ortodoxă” Sebeş, reprezentată legal de domnul Marin Gheorghe Ioan – Preşedinte;
- SC KH Consulting Services SRL, reprezentată legal de domnul Comăniciu Nichita – Administrator.